Tuesday, January 13, 2009

Linkedin gebruikt voor recruitment

Er wordt veel over gesproken Linkedin gebruiken voor het werven van nieuw personeel. Ik moet eerlijk toegeven ik vind het moeilijk beoordelen of het echt voor mij werkt. Natuurlijk ik kan me voorstellen dat je het gebruikt om mensen te screenen voordat je met ze in gesprek gaat. Maar goed eigenlijk zegt een profiel op Linkedin, Facebook of MySpace net zoveel als je CV. Waar het volgens mij pas echt interessant wordt is als men de applicaties die Linkedin onlangs heeft geïntroduceerd gaat gebruiken. Je komt op die manier te weten wat iemand beweegt en je kan iemand beter volgen. Zeker als de applicaties frequent gebruikt worden en zo dus het profiel veel wordt bijgewerkt. Al deze bewegingen verschaffen meer informatie over een professional deze informatie kan dan gebruikt worden tijdens het recruitment proces.

Dit artikel kwam ik vandaag tegen en gaat over hoe Linkedin verder in te zetten voor het vinden van de juiste professionals en kandidaten. Dit alles door gebruik te maken van de gratis mogelijkheden van Linkedin. Dat moet ons Nederlanders aanspreken.

1 comment:

Jos said...

Ik merk dat het wel steeds vaker gebeurd, er wordt steeds meer op een LinkedIn, Plaxo, hyves, etc. gekeken. Vooral op hyves kun je veel te weten komen over iemand.