Tuesday, December 29, 2009

Intent

Een prachtig woord werkelijk! Ik doe veel in het Engels, schrijven, praten, en soms ook dromen heb ik waarschijnlijk overgehouden aan 8 jaar werken voor een Engels bedrijf (BT). Dit verhaal gaat niet over hoe mooi de Engelse taal is maar over INTENTIE de basis voor een mooie potentiële commerciële relatie. Een jaar of 10 geleden las ik het boek the cluetrain manifesto van o.a Doc Searls en David Weinberger een boek dat mijn gedachtegoed over markten, kopen, verkopen maar ook marketing compleet heeft veranderd. In positieve zin!

Sinds het boek ben ik deze ontwikkeling blijven volgen en ben ik gaan lezen over Social Media, Social Networking en alles wat te maken heeft met de sociale revolutie van de laatste jaren. In die 10 jaar is er ontzettend veel veranderd, na het lezen van de cluetrain manifesto ben ik beïnvloed geraakt door the world is flat van Thomas Friedman, Let's Get Real or Let's Not Play van Mahan Khalsa, Re-imagine van Tom Peters en natuurlijk niet te vergeten het verhaal over Zappos. Het gaat om service en ervaringen dit blijft als organisatie je belangrijkste onderscheidende factor. Nee niet kwaliteit, niet product en zeker niet prijs. Maar service! Jay Deragon zegt het hier echt geweldig.

"Transactions are motivated by service"

Natuurlijk service is heel belangrijk maar eigenlijk moeten we nog een stap verder gaan wat is uw intentie. Doc Searls ik noemde hem al eerder is een nieuw initiatief begonnen in de slipstream van de sociale revolutie genaamd INTENT.



En wat is uw intentie......? Misschien een mooi voornemen in 2010.

No comments: