Friday, May 08, 2009

Marketing & selling complex technology driven propositions

Sorry voor de Engelse titel het klinkt gewoon beter. Dit is iets wat mij al jaren boeit en fascineert. Hoe kun je hoogwaardige technologische proposities het beste vermarkten maar ook verkopen. Gedurende mijn tijd bij BT kwam ik erachter dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan. Hoe zorg je ervoor dat klanten begrijpen wat de propositie voor hun kan betekenen, sales door heeft dat het makkelijker is om een propositie te verkopen dan 5/10/15 lossen producten. Wat is de rol van marketing iedereen kan een leuk in elkaar gedraaide propositie bedenken, het verhaal en de boodschap is niet moeilijk maar het is natuurlijk veel meer dan even een leuke boodschap bedenken, het gaat veel verder. Hoe zorgen we ervoor dat sales, marketing en business development gezamenlijk succesvol zijn in het aanbieden en verkopen van proposities.

De laatste tijd volg ik met veel interesse de ontwikkelingen rond "het nieuwe werken". Ook deze ontwikkeling wordt door veel aanbieders en leveranciers vertaald naar een propositie. Aan de hand van deze propositie heb ik in deze presentatie een aantal belangrijke uitgangspunten voor succes op een rij gezet:

2 comments:

Marcus Hinrichs said...

Dat blijft inderdaad een erg boeiend onderwerp met diverse meningen, visies en ervaringen. Uit de recente 'Sales Best Practice Study 2009'van Miller Heiman onder duizende internationale salesorganisaties zie je dat de slechts winnende sales organisaties (6% van het geheel)inderdaad met sales, marketing en business development op 1 lijn zit.

De overige 94% kan dus nog veel winnen op dit terrein.

Groet,
Marcus

Marcus Hinrichs
SalesMagazine.nl

Jeroen Spierings said...

Daar is dus nog heel veel winst te behalen! Mooie uitdaging waar je volgens mij juist in deze turbulente tijd mee aan de slag moet